Welke model stimuleert jouw groei?

Businessmodel

Het lijkt logisch voor een onderneming om na te denken over het businessmodel. Een start-up doet dat als vanzelf, maar bedrijven die al wat langer bestaan opereren vaak op de automatische piloot. Ze denken minder na over hun businessmodel of zijn er wel mee bezig door het bestaande business model te verfijnen. Slechts een minderheid van de bedrijven gaat van tijd tot tijd het businessmodel vernieuwen of heruitvinden zo blijkt uit onderzoek van de Erasmus Universiteit. Kijk eens kritisch naar jouw businessmodel, is dit nog passend en of zijn er andere modellen die beter aansluiten?

Waarde creatie

Met het verdienmodel kijk je naar waar een bedrijf nu echt geld mee verdiend. Met een businessmodel kijk je naar hoe een bedrijf waarde creëert, levert en behoudt. Bedrijven moeten blijven innoveren en kritisch naar hun businessmodel blijven kijken om flexibel te kunnen groeien. Een voorbeeld hiervan is de traditionele financiële dienstverlening, waarin banken gaan samenwerken met crowdfundingplatforms. Daarnaast zijn er steeds meer initiatieven gebaseerd op ‘social sharing’, waarbij op allerlei manieren gedeeld wordt met elkaar.

Inzicht in verschillende businessmodellen

Er ontstaan steeds meer verschillende businessmodellen en het is belangrijk om als bedrijf helder te hebben wat het businessmodel is, zodat het duidelijk is welke waarde wordt geleverd en op welke wijze. Tijdens de themasessie op 25 juni krijg je meer inzicht hierin.

Bekijk hieronder het volledige programma van deze themabijeenkomst en schrijf je in. Er is een beperkt aantal plaatsen beschikbaar.

Roosendaal

Businessmodel

Themabijeenkomst

Het lijkt logisch voor een onderneming om na te denken over het businessmodel. Een start-up doet dat als vanzelf,...