Groeiprogramma voor ambitieuze ondernemers

Programma Start To Grow

Je onderneming is volop in ontwikkeling. Zowel strategisch, als operationeel, ben jij aan zet. Je hebt een groeiambitie maar de vraagstukken die je tegenkomt zijn vaak complex. Je bent op zoek naar kennis en inspiratie om de juiste keuzes te kunnen maken en nieuwe inzichten te krijgen. Maar ook naar uitwisseling met andere ondernemers. Hoe doen zij het, waar lopen ze tegenaan en wat kan ik daarvan leren? Het groeiprogramma van de StartToGrow geeft jou dat inzicht. Want groeien doe je samen.

Het programma van StartToGrow bestaat uit:

In het gehele programma staan actuele thema’s centraal en de programmaonderdelen worden verzorgd door ervaren sprekers of trainers.

Praktijk staat centraal

De praktijk staat centraal waarbij succesvolle ondernemers hun ervaringen delen. Maar misschien wel het allerbelangrijkste is dat ondernemers, vanuit verschillende werkvelden, met elkaar sparren. Groeien is een proces waar je andere deelgenoot van kunt maken. Daarmee kom je verder.

Gericht op jouw ambitie

Wat is jouw ambitie? Wil je meer rendement opbouwen, je marktaandeel vergroten, je aanbod verbreden of misschien internationaal zaken doen? Wat jouw ambitie ook is, het groeiprogramma helpt jou verder om jouw droom te realiseren.

Aanmelden

Aanmelden voor de themabijeenkomsten kan bij de specifieke bijeenkomsten in de agenda
Meer informatie of aanmelden voor de Academy kan op de pagina van de StartToGrow Academy.

Start To Grow voor ambitieuze ondernemers!

Jouw onderneming naar een hoger level

  • Groeiprogramma

    Veel ondernemers starten vanuit een passie. Wanneer de onderneming groter wordt ontstaat de behoefte om een koers uit te gaan zetten. Welke groeiambitie streef jij na en wat heb je nodig om daar invulling aan te geven? Het Groeiprogramma van de StartToGrow Academy geeft jou de tools om antwoord te krijgen op deze vraag en jouw business verder door te ontwikkelen.

  • Strategie

    Veel ondernemers starten vanuit een passie. Onderzoeken, plannen, cijfers en resultaten zijn belangrijk maar in de eerste fase van de opstart is daar minder aandacht voor. Wanneer de onderneming groter wordt ontstaat de behoefte om de koers uit te gaan zetten. Een strategisch plan geeft daar invulling aan maar hoe stel je dit op?

  • Businessmodel

    Het lijkt logisch voor een onderneming om na te denken over het businessmodel. Een start-up doet dat als vanzelf, maar bedrijven die al wat langer bestaan opereren vaak op de automatische piloot. Ze denken minder na over hun businessmodel of zijn er wel mee bezig door het bestaande business model te verfijnen. Slechts een minderheid van de bedrijven gaat van tijd tot tijd het businessmodel vernieuwen of heruitvinden zo blijkt uit onderzoek van de Erasmus Universiteit. Kijk eens kritisch naar jouw businessmodel, is dit nog passend en of zijn er andere modellen die beter aansluiten?

  • Persoonlijk leiderschap

    Ondernemen is een vak op zich. Een uitdagend vak. Als ondernemer moet je jezelf aansturen, maar hoe doe je dat? De themasessie op 20 september gaat over persoonlijk leiderschap. Je krijgt inzicht in je gedrag en hoe dat zich heeft ontwikkeld. Je leert beperkende overtuigingen en gedragspatronen te herkennen en te doorbreken. De sessie is gericht op zelfreflectie, zodat inzichtelijk wordt op welke manier je je gewenste doelen kunt bereiken. Voor veel ondernemers is het verhelderend om te ervaren en bewust te worden hoe je je eigen gedrag kunt beïnvloeden.

  • Teamontwikkeling

    Medewerkers die met plezier naar hun werk gaan, elkaar versterken en samen een team vormen met een duidelijke missie, dat wil elke organisatie. Maar in de praktijk gaat het soms anders en ben je vooral bezig om ‘alle ballen in de lucht te houden’.  Hoe kan het ook anders en kun je binnen jouw organisatie beter samenwerken en aandacht hebben voor elkaar? Dit onderwerp staat centraal tijdens deze themasessie.

Bekijk de themabijeenkomsten in 2020

Lees de ervaringen van ondernemers