Valentijnsdag niet geschikt als commerciële inhaker voor ondernemers

Het merendeel van de Nederlandse ondernemers vindt inhaken op Valentijnsdag te commercieel (91%). Slechts een klein percentage ondernemers ziet deze dag als een goede aanleiding voor een commerciële inhaker vanuit het bedrijf (9%). Dit blijkt uit onderzoek dat Allianz in 2019 uitvoerde in samenwerking met onderzoeksbureau Ipsos.

De meeste ondernemers zijn niet van plan om iets met Valentijnsdag te doen, zoals decoratie van de winkel of speciale Valentijnsacties, omdat men hier simpelweg de meerwaarde niet van ziet. Een andere belangrijke reden die wordt genoemd om Valentijnsdag links te laten liggen, is dat het niet past bij de sector waarin men werkt (42%). Mkb’ers geven wel relatief vaker aan dat zij speciale Valentijnsacties houden (6%) ten opzichte van zzp’ers (2%).

“Er zijn jaarlijks een flink aantal dagen te bedenken waarop je als bedrijf kunt inhaken. Daarom is het belangrijk om als ondernemer kritisch te kijken naar wat echt past bij het bedrijf of de sector. Het verbaast ons dan ook niet dat veel ondernemers besluiten dat ze deze dag liever aan zich voorbij laten gaan”, vertelt Geert Deschoolmeester, Head of Market Management Allianz Benelux.

Meer informatie

Lees al het laatste

Nieuws