Toename online verkoop vraagt om actie

Door het coronavirus zijn winkelstraten leeg en ook de horeca moet het zwaar ontgelden. Doordat we zoveel tijd thuis doorbrengen stijgt juist de verkoop van sportspullen, betaalde streamingdiensten en thuiswerkproducten. Ook is e-commerce enorm gestegen. Het consumentengedrag is in korte tijd radicaal veranderd. Maar wat betekent dit voor jou als ondernemer en hoe zorg je ervoor dat je mee gaat in deze ontwikkeling?

Het ‘nieuwe normaal’

In China zien we de pieken in e-commerce stabiliseren en veel winkels weer open gaan. Maar het koopgedrag van consumenten is blijvend veranderd. Consumenten die voor de crisis wantrouwend stonden ten opzichte van online winkelen, hebben het gemak ervan ervaren, en gaan vaker online kopen. Daarnaast worden andere digitale toepassingen zoals het live-streamen van evenementen, online onderwijs, thuiswerkapps en online medische consultancy meer mainstream.

Online performance

Een goed doordachte online performance is voor elke ondernemer van groot belang. Nu, maar ook op de langere termijn. Maar hoe geef je daar invulling aan met bijvoorbeeld een webshop of een gedegen social media strategie? In dit filmpje delen Stephanie Franken (iBiZZ), Martine van Dommele (Rubia) en Daan Adriaansen (Daan Computerservice) hun ervaringen en komen zij met praktische tips om hier mee aan de slag te gaan.
 

Bron: https://www.emerce.nl

Lees al het laatste

Nieuws