Milan Mulders en zijn broer Mick tillen personal shoppen naar een hoger niveau

In Roosendaal huist het pand van FBYMM, een bolwerk van high-end fashion en voetbal. De twee broers Mick en Milan runnen hier hun personal shopping-onderneming FYBMM met voornamelijk internationale voetballers als clientèle.

Beeld: © Milan Mulders 

In 2015 schreven de jonge broers zich in bij de KVK; het idee was er al geruime tijd. Ze wilden graag ‘online’ ondernemen en ze begonnen met alleen een privérekening bij de Rabobank. Ze startten met het verkopen van designerkleding en hun diensten via een Instagram account. Door middel van het delen van servicegerichte berichten met de juiste look en feel werden de jongens al snel ‘opgemerkt’ door een grote groep klanten. Milan vertelt over deze beginperiode en hoe ze hun onderneming verder hebben ontwikkeld.
 

"Het ging bizar snel, omdat de dienst er nog niet was" 


“Onze dienst is items, high-end fashionpieces die vaak nog niet eens in de winkels liggen, bij onze doelgroep brengen. We hebben het dan over schoenen en kleding van designers als Dior, Louis Vuitton en Balengacia. Een van onze eerste klanten was Jetro Willems, we gingen destijds met de trein naar PSV en liepen vervolgens 1,5 kilometer om zijn schoenen te overhandigen. Al snel viel het de selectie op wat wij deden en ging het bizar snel omdat de dienst er ook nog niet was. Voetballers vinden het belangrijk om te investeren in hun uiterlijk, maar hebben vaak niet de tijd om hiervoor zelf op pad te gaan. Onze telefoonnummers werden razendsnel doorgegeven en van het een kwam het ander. Inmiddels werken we voor ruim duizend klanten wereldwijd, dat zijn voetballers als Memphis Depay en Frenkie de Jong, maar ook artiesten en particulieren die graag door ons een garderobe laten samenstellen.”

"Onze klanten vinden het fijn dat we down to earth zijn"

FBYMM heeft samenwerkingsverbanden met de meest exclusieve winkels en de merken zelf. Het is een contrast met hoe Milan zichzelf omschrijft en hoe hij is; een gewone, nuchtere jongen die zich allesbehalve fancy voordoet. Juist dat is zijn kracht als ondernemer, want het wekt vertrouwen. “Onze klanten vinden het fijn dat we down to earth zijn en is ook een verademing in een bijzondere wereld. Voor ons is het keihard werken, we zijn als ondernemers dagelijks bezig met hoe we onze business kunnen vergroten en momenteel kijken we naar hoe we strategische partnerships aan kunnen gaan met soortgelijke bedrijven die passen bij onze doelgroep. Zoals bijvoorbeeld automerken en horlogemerken. Daar halen wij ook heel veel inspiratie uit. Ook is er een steeds groter wordende vraag naar exclusieve geuren. We zijn er continue mee bezig, zelf zou ik graag een team om me heen bouwen. 2020 Was door corona ons beste jaar ooit, ik ben toen afgestudeerd en onze omzet verdubbelde. Het doel is om elk jaar een groei te realiseren van 15 tot 20 procent. Dat is de ondergrens en pas dan zijn we tevreden en doen we het goed. Daarnaast is het waardevol dat een aantal klanten vrienden zijn geworden en omdat ons serviceniveau heel hoog ligt, willen sommige klanten soms iets terug doen. Zo werden we door een speler van Valencia uitgenodigd om een wedstrijd bij te wonen, stonden we daar als twee jonge gasten naast de bondscoach van Spanje, dat is een jongensdroom die uitkomt.”

Meer lezen over succesvolle ondernemers? Dat doe je hier!
 

Schrijf je nu in voor onze nieuwsbrief

  • Altijd up-to-date
  • Tips & Tricks van ondernemers