Tel-it

Als je Sjors van de Lindeloof vraagt naar de toekomst van Telecom en ICT-bedrijf Tel-it hoeft hij niet lang na te denken “we gaan ons bedrijf nóg beter op de kaart zetten. Ik beschouw dat als onze uitdaging en onze ambitie”.

Tot 2017 waren er 2 bedrijven. Het Telecom-bedrijf van Ludo Verhoeven en het ICT-bedrijf van Sjors. Sjors begon zijn bedrijf nog voordat hij van school kwam. “Ik hobbyde wat met computers. Het leverde me een eerste klant op en een inschrijving bij de Kamer van Koophandel. Ik vond het logisch dat ik als schoolverlater verder ging als ondernemer. Ik leerde Ludo kennen en steeds vaker werkten we met elkaar. In 2017 voegden we onze bedrijven samen.”

Klantbeleving staat voorop

Sindsdien biedt Tel-it een totaaloplossing voor kantoorautomatisering, met de focus op bedrijven tot 25 werkplekken. Sjors: “je ziet veel Telecom-bedrijven die ook “iets” met ICT doen en andersom. Wij weten ons van deze bedrijven te onderscheiden omdat beide disciplines in hoofdlijnen vertegenwoordigd zijn. In deze regio zijn er geen vergelijkbare aanbieders. Dat versterkt onze marktpositie”. Maar het allerbelangrijkste voor Sjors en Ludo zijn hun klanten. Die moeten zich goed voelen. “We zijn flexibel, kunnen en willen snel schakelen en we werken zoveel mogelijk met contracten die maandelijks opzegbaar zijn. Dat doen we omdat we willen dat klanten bij ons blijven afnemen omdat ze tevreden zijn over onze kwaliteit en service, niet omdat ze vastzitten aan een contract,”, legt Sjors uit. “Klanten moeten bij ons klant willen zijn, niet moeten zijn.”

Naamsbekendheid

Grootste uitdaging op dit moment is de zichtbaarheid van Tel-it. “Nog te veel mensen zeggen dat ze ons niet kennen”, stelt Sjors. “Daar willen we verandering in aanbrengen. We hebben een plan van aanpak om zowel online als offline onze naamsbekendheid op te bouwen zodat meer klanten ons weten te vinden en we gaan groeien in deze regio. 
Wellicht dat we daarbij ook de hulp van StartersCentra West-Brabant inroepen. We hebben in het verleden wel eens wat werk voor hen gedaan maar eigenlijk nooit zelf een beroep op hen gedaan. Het kan geen kwaad om onze kennis en inzichten te vergroten met de workshops die zij aanbieden”.

Valkuil

Het Tel-it team bestaat momenteel uit 7 mensen. “In het verleden, en ook nu nog, bleek het wel eens lastig om er voor te zorgen dat iedereen op de hoogte is en blijft van de voortgang van projecten, werkwijzen en processen. Ik was tot 2017 gewend om in mijn eentje te werken, dan hoef je niemand te informeren over de interne gang van zaken”, zegt Sjors. “Ludo werkte samen met een parttime medewerker dus hoefde daar ook niet veel tijd en energie in te steken. Nu wel, want het is belangrijk dat iedereen op de hoogte blijft. Daar moeten we ons continu bewust van zijn”. 

Vrijheid 

Voor Sjors is de vrijheid het leukste aspect van het ondernemerschap. “ik kan naar eigen inzicht oplossingen bedenken voor klanten.  Als ik een klant dan goed heb kunnen helpen en ze zijn blij met en dankbaar voor de geboden oplossing is mijn dag goed”. Hij lacht, “daar doe je het toch voor!”